Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN DATANG KEMBALI KU SAMBUT PENUH MULIA


Assalamualaikum W.B.T saudara-saudari yang di rahmati Allah sekian..

Alhamdulilah syukur dan bahagianya Bulan penu Mulia telah tiba menjemput kita seumat untuk sama-sama beramal dan beribadat kepada-NYA.

Di kesempatan ini saya nak ucapkan “SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK DAN MENUNAIKAN IBADAT PUASA”.

Bismillahirahmanirahim.

Segala puji bagi Allah yang menjadikan di antara jalan-jalan (kebaikanNya) adalah bulan Ramadhan, bulan puasa, bulan Islam, bulan kesucian, bulan pembersihan, bulan menegakkan shalat malam, bulan yang di dalamnya Al Qur’an diturunkan sebagai penyuluh dan (rincian) penjelasan petunjuk dan pembeda bagi manusia. (QS Al Baqarah: 185).

Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Tuhan yang Maha Agung, Maha Mulia dan Pemilik segala Alam.RAMADHAN-MU bakal menjelma, RAMADHAN-MU bakal di sambut dan di rai dengan penuh bermakna. Bulan Mulia segala bulan, bulan Rahmat segala bulan, bulan penuh cahaya dari segala bulan. Akan ku sambut dengan keikhlasan dan kemuliaan serta kebahgiaan.

Tuhan pemilik RAMADHAN, KAU terimalah amal-amal kami Ya Allah, kau terimalah PUASA kami Ya Rahman, KAU sucikanlah hati kami yang hitam dan gelap ini Ya Quduss, KAU peliharalah Iman dan Aqidah kami Ya Muhaimin, KAU ampunkanlah DOSA-DOSA lampau kami Ya Ghafur..

Sesungguhnya kami menanti malam seribu bulanMU Ya Allah. moga kami dipertemukan malam LAILATUL QADAR-MU..

Perkenankanlah doa kami Ya Allah


AMIN YA RAB'BAL ALAMIN~

No comments:

Post a Comment